Fandom

Storczyki Wiki

Pleione scopulorum

231stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pleione scopulorum

Pleione scopulorum.jpg

Klasyfikacja naukowa
Królestwo: Plantae
Gromada: Magnoliophyta
Klasa: Liliopsida
Rząd: Asparagales
Rodzina:Orchidaceae
Plemię: Coelogyneae
Podplemię: Coelogyninae
Rodzaj: Pleione
Gatunek: P. scopulorum
Alliance:
Pełna nazwa gatunkowa
Pleione scopulorum
W.W.Sm. 1921

Pleione scopulorum jest gatunkiem rodzaju Pleione znalezionym we wschodniej Azji.

OpisEdytuj

Kwitnie wiosną, jednym do trzech kwiatów o średnicy 7 cm.

Płatki kwiatu są koloru białego, różowego lub żółtego. Posiada dwa liście oraz wysoki, prosty kwiatostan.

Po raz pierwszy wprowadzone do uprawy w Chinach, następnie, w roku 1986 sprowadzone do Europy.

WystępowanieEdytuj

W naturze występuje na trawiastych gzymsach oraz próchniczych skałach wśród lasu sosnowego w chińskiej prowincji Junnan oraz w Tybetańskim Regionie Autonomicznym, północnym Myanmarze i Assamie w Indiach, na wysokości od 2800 do 4200 metrów.

UprawaEdytuj

Przechodzi w stan uśpienia w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Powinna być wtedy trzymana w słonecznym miejscu oraz osuszana. Storczyk powinien być stale podlewany w czasie okresu wzrostu. Podlewanie należy wstrzymać, gdy liście zaczną opadać. Podczas sezonu wegetacyjnego wytrzymuje zakres temperatur od -9° do 24°C, zaś w okresie spoczynku wskazane temperatury to od -4° do 10°C. Storczyk powinien być hodowany w nieco cieplejszych warunkach niż inne z tego rodzaju. Wskazanym podłożem jest mieszanka kory i mchu sphagnum lub 50% torfu i 50% perlitu. Mieszanka powinna trzymać wilgoć i mieć dobry drenaż. Nawozić połową dawki w okresie letnim. Roślina może być uprawiana na kawałku kory.

NazewnictwoEdytuj

Nazwa zwyczajowa: Rosnące na klifach Pleione

SynonimyEdytuj

  1. Bletilla scopulorum (W.W. Sm.) Schltr. 1924

Więcej z Fandomu

Losowa wiki